22:23 23/6 2011

Hejsan.
Har tyvärr inte kunnat uppdaterat då jag inte haft nå internet här hemma, men nu är den det!
Men ska väl berätta om hur det gick när jag träna då.
I Måndags:
Då red jag iväg till ridbanan en bit bort som det är sand på och massa hinder på. Iallafall så gick ridturen dit bra och Ella cyklade bredvid hela vägen. Väl framme vid banan trava och galopperade jag. Sen hoppade jag över ett lågt hinder, 30 cm. Sen hoppade jag ett annat hinder, kanske 50 cm. Sen höjde vi lite och jag hoppade sjuttiohinder. Han blev springig mot hindret men det gick bra ändå. Sen bytte vi och Ella fick rida lite grann, det gick bra och Dex skötte sig superbra. Efter ett litet tag bytte vi och jag red igen. Sen höjde vi mer och hindret var 90 kanske. Så jag hoppade det och det gick jättebra. Sen höjde vi ännu mera och hindret låg på en meter. Jag kom mot hindret, hade fjärilar i magen, väl över hindret kändes det som att vi sväva. Han var så himla duktig! Massa bilder kommer, såklart! Sen när vi tyckte det räckte, så red vi hem igen. Vägen hem fick Ella rida eftersom jag red dit. Det gick jättebra.
Igår:
Jag hade inte tränat NH (Natrual Horsemanship) på jättelänge så jag träna lite sånt. Han var så himla duktig! Först gick jag fram och tillbaka på långsidan och han gick efter mig som en hund. Vände med bakdelen, stanna när jag stanna. Sen efter ett litet tag så bytte jag till longerlina så longerade jag han lite, jag hade aldrig longerat han förr, men han skötte sig jättebra och var duktig. Sen efter ett tag så tog jag av longerlinan och gick, han gick efter mig som en hund. Jag stannade, gjorde volter, vifta lite med spöet, eller inte vifta, men tog spöet vi rumpan utan att det rörde han, så han flyttade undan spöet. Han gjorde allt jag ville. När jag sprang, sprang han, när jag galopperade, galopperade han. Ni förstår inte hur duktig han var! Jag älskar verkligen den ponnyn. Sen stannade jag och myste med han. Han trivs verkligen med mig. Han hängde med huvudet ner mot mina ben, han verkligen stod och myste. Vi älskar varandra, han och jag. <3
jag hoppar en meter med Dexter.


jaaa, självklart funkar inte internet riktigt som det ska, och det tar åratals och ladda upp bilderna.
men det kommer fler, jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0