16:29, 21 juni 2011.

Hejsan alla glada och ledsna!
Idag har jag vart hos Dexter från 11-15, jag tog in lillkillen och släppte sedan ut han på gräsridbanan, så där fotade jag lite grann på honom (bilder kommer ikväll). Sen efter 15-20 minuter så gick jag in i stallet och lämnade kameran och hämta hästgodis. När jag kom ut igen till Dexter kollade han nyfiket på mig och sen när han såg att jag hade godis blev han välldigt glad ;)
Jag gick utan grimma och grimskaft och han gick efter mig när jag gick och gick på volter och slalom genom ingenting, han var jätteduktigt och följde varje steg. Sen när jag stannade så stanna han samtidigt, men såklart, jag hade ju godis i handen, så ganska klart att han går efter mig. Men sen tog jag in han för det kom nån konstig liten geting som surrade runt oss, så vi gick in i stallet. I stallet ställde jag han på gången och tog fram borstarna och börja borsta. Han stod verkligen och njöt av borsttagen. Jag borstade länge och noga, kanske 1 timme, 2. Han njöt verkligen och tyckte det var superskönt! Sen tog jag in han i boxen en kort stund medans jag gjorde annat, sen tog jag ut han i hagen med sällskap av elin som skulle hämta rosti :) När han kom ut i hagen dök huvudet ner i gräset på en gång. Haha, mitt lilla älskade matvrak! <3
Sen ska jag dit ikväll och hoppa lite med han på ett ställe där det är en sandbana och hinder. Ella från ockelbo ska med dit, så det är henne jag väntar på nu. Bilder kommer, och kanske en film!
Juste, när jag fått in filmerna från när jag dressyrade i förrgår så ska ni få se dom. Dock ser det inte lika bra ut på film som det gjorde på riktigt, men duktig var han då iallfall!
Jaja, ny uppdate ikvällm.
GNÄGG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0