13:31 25 juni 2011

Hejsan allesammans!
Igår red jag Dex med min syster. Jag hann inte skriva då, för jag kom hem sent från stallet, typ elva, och då kollade jag på film efteråt.
Aja, jag red iallafall med min syster. Först red vi bort till Phillip som står i fölhagen längre bort. Och haha, juste, det var en jättestor vattenpöl på vägen, alltså den låg ut över hela vägen, men aja, haha, så travade vi, och jag red ju barbacka då jag fortfarande inte har nån sadel, så tänkte jag trava lugnt genom vattenpölen, så hoppar han över och jag flyger en halvmeter upp och landar med båda bena på ena sidan av han så det såg ut som om att jag hoppar av med flit, ahah , det såg säkert helknas ut!
Men sen red vi ut på ängarna och tog en härlig galopp i solnedgången, han tyckte det var jättemysigt, Zelda och Lina med. Sen skritta vi och hoppade över ett dike sen red vi in på en jättemysig stig, för det är grenar och blad och kvistar som gjort så det blivit som en tunnel, asså det är ett tak av grenar och blad. Riktigt mysigt, så vi travad genom där, sen över en bro, sen kom vi ut på  en raksträcka, och eftersom Zezza är barfota så skrittade vi jättelugnt. Sen var det bara en grusväg kvar typ, och där skritta och trava vi. Sen red vi in på något ställe där det var mjukt underlag, så vi tog en jättelugn galopp. Sen skrittade vi resten av vägen hem.
Riktigt mysig ridtur tyckte ja.
Gnägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0